Wij hebben op dit moment een storing in onze telefonie. U kunt ons wel bellen op 06-14574048 of 06-26244145 of e-mailen: info@wmomo.nl

Inlogproblemen / Twee-staps-verificatie

CRVS - Je kunt niet inloggen

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  1. De meest waarschijnlijke oorzaak is dat je een verkeerde combinatie van wachtwoord en gebruikersnaam gebruikt. Dat gebeurt heel gemakkelijk als je het wachtwoord hebt laten "onthouden" door de browser.

  2. Je hebt een nieuw wachtwoord aangevraagd/gekregen maar gebruikt nog het oude.

  3. Je hebt je Caps Lock aan staan.

  4. Wanneer je jouw wachtwoord of e-mailadres kopieert en plakt heb je een spatie meegekopieerd.

  5. Er heeft iemand anders op jouw computer gewerkt die het wachtwoord heeft laten onthouden. Wanneer je jouw e-mailadres invoert en het onthouden (verkeerde) wachtwoord van iemand anders automatisch laat invullen is er een verkeerde combinatie tussen e-mailadres en wachtwoord. Je kunt het best altijd het wachtwoord opnieuw intypen of je moet er zeker van zijn dat er niemand anders op jouw computer werkt.

  6. Je probeert in te loggen vanaf een andere computer/laptop met als gevolg een van bovenstaande mogelijkheden.

  7. Wanneer je niet kunt inloggen, maar anderen wel dan is er geen probleem met het CRVS. Het is dan waarschijnlijk een lokaal probleem (op jouw computer). Schakel in dit geval de systeembeheerder van jouw organisatie in.

  8. Wanneer je nog steeds niet kunt inloggen kun je door jouw coördinator binnen jouw eigen organisatie een nieuw wachtwoord aan laten maken.



Voor gebruikers van organisaties die van verschillende CRVS'en gebruik maken:

  1. Je probeert in te loggen met logingegevens van een ander CRVS.

  2. Je bent nog ingelogd in een ander CRVS. Je dient daar dan eerst uit te loggen. Wanneer je alleen de browser hebt uitgeklikt ben je niet uitgelogd.



Twee-staps-verificatie (2FA) voor gebruikers

Wanneer door een coördinator van je organisatie 2FA voor jou is aangezet, moet je nog een aantal stappen doorlopen om deze in te schakelen voor je gebruikersaccount:

  1. Wanneer je nog geen authenticator-app op je mobiele telefoon hebt moet je er eerst één downloaden (bijvoorbeeld die van Microsoft).
  2. Ga naar het CRVS en voer je logingegevens in.
  3. Open de authenticator-app, maak een nieuw account aan en scan de QR code.
  4. Vervolgens zie je op de CRVS-loginpagina een invoerveld waarin je een code dient in te voeren. Deze code staat in je authenticator-app bij het zojuist aangemaakte account (Let op: Wanneer je te lang wacht met invoeren kan de authenticator-app de code een nieuwe code tonen).
  5. Na het invoeren van de code klik je op 'Verifieer'.
  6. Als het goed is ben je nu ingelogd in het CRVS.
  7. In het vervolg zul je de QR code niet meer hoeven te scannen maar dien je, na het doorlopen van het eerste CRVS-loginscherm, alleen je code in te voeren die de authenticator-app aangeeft voor jouw CRVS.


Nieuwe Telefoon of logingegevens vergeten?

Wanneer je een nieuwe telefoon hebt, je wilt 2FA op een andere mobiel installeren of je bent je logingegevens kwijt dan dien je éérst contact op te nemen met je coördinator. Deze kan de authenticatie opnieuw voor je instellen (zie de handleiding in jouw CRVS). Verwijder het account uit je authenticatie-app en doorloop opnieuw bovenstaand proces om 2FA opnieuw te activeren.